De jaarlijkse start van het seizoen bracht 11 Contenders naar Loosdrecht inclusief de Engelse vaste klant Tony en onze Belgische vriend die naar lange tijd weer in de boot zat! Het weer zag er aardig uit en op Zaterdag stond er een aardig windje. Wij waren met 4 klassen op de baan wat het begin wel voor wat actie zorgde. Het is niet handig tussen de Finnen terecht te komen kwam ik zelf helaas meermaals achter.
De Stars overigens ook niet, Paul haakte nog aan met eentje maar dat liep niet zo heel goed af voor de Star dan, Paul won! De rest van de races overigens ook. Enno had haast en zat steeds voorin. Roel moest helaas voor de 2e helft afhaken maar mooi dat ie er weer bij was.
In vervolg op de US Nationals 2025 werden de Worlds van 2024 verzeild. Hiervoor werden de boten en onderdelen eerst gecontroleerd of ze voldoen aan de klasseregels. We hadden een mooie locatie voor de metingen en het weer was ons goed gezind. Hoewel iedereen de spullen natuurlijk voor elkaar heeft (..) zie je toch een bepaalde spanning hoe streng de meters zijn en wat en hoe er precies gemeten gaat worden. De trucjes om een paar gram te besparen waren weer verbazingwekkend. Ook de principiële discussie of de metingen bedoeld zijn als controle of de boten redelijkerwijs voldoen aan de meetbrief die er bij zit en er geen totaal andere boot wordt aangeboden of dat er wordt gecontroleerd of de boot echt aan de klassevoorschriften voldoet. Afijn, sommige moesten wat lood bijplakken, terwijl er al zeker een jaar wedstrijden mee gevaren is. Ook de wijze van meten was een beetje habbie-wabbie-stijl waarbij een tolerantie van 10% gewicht werd getolereerd.